Het huidige marketing landschap is een buzzword met fata morgana-achtige technologieën. Voor je bij bent, lig je weer 2 trendwoorden achter. Toch is er in alle dynamiek een duidelijke rode draad te herkennen, die zich geleidelijk ontwikkelt. Twee trends die de marketing van morgen bepalen.

Kunstmatige intelligentie en personalisatie
Kunstmatige intelligentie, data en personalisatie zijn belangrijke concepten voor de B2B marketing-toekomst. Kunstmatige intelligentie, aangevuld met gegevens, stelt marketeers in staat het juiste bericht op het juiste moment aan het juiste publiek te leveren. Op websites, bijvoorbeeld, kan de bezoeker middels AI naar de gezochte inhoud geloodst worden. Gegevens kunnen ook B2B-marketers helpen om nieuwe doelgroepen te identificeren en relevante marketingberichten en inhoud aan te bieden. AI kan ook uw prospects helpen met tijdige, relevante e-mailberichten. Het is allemaal een onderdeel van het leveren van een persoonlijke ervaring die jouw klant van je verwacht. Het gebruik van AI in marketing is niet nieuw, maar de toepassingen worden voor een steeds groter publiek toegankelijk. Dit heeft als gevolg dat de consument de voordelen hiervan als de standaard gaat zien. Amazon gooit hoge ogen met hun “AI first” strategie en anderen zullen snel volgen.