Deel

In de aanloop naar de feestdagen helpt Facebook ondernemers een handje, met de introductie van een nieuwe advertentie tool.

De tool, Dynamic Creative, geeft bedrijven de mogelijkheid om automatisch een aantal variaties op een advertentie te maken: verschillende combinaties van afbeeldingen, video en tekst die steeds andere combinaties maken. Dynamic Creative analyseert welke versie van de advertentie het beste presteert bij welke doelgroep, zodat jij de meest effectieve advertenties kunt plaatsen! Je kunt per advertentie 10 foto’s of video’s uploaden om te mixen met 5 soorten teksten. Facebook geeft je naast de beste combinaties, ook meer informatie over hoe de elementen op zichzelf presteren, dus elke losse tekst en losse afbeelding of video. De tool is dus niet alleen handig voor het verbeteren van je huidige advertenties, maar geeft je ook tips en richtlijnen voor het maken van content in de toekomst!

Dynamic Creative werkt nu voor advertenties gericht op verkoop en conversie, in de categorieën Conversies, App Installs en Traffics. Heb je dus meerdere teksten klaarstaan en kun je niet kiezen uit de beste foto’s? Dan helpt Facebook je met de beste keus  😉