Deel

Heerlense citymarketing op TEFAF in Maastricht

Gasten van kunstbeurs TEFAF in Maastricht maken dit jaar via een virtuele rondleiding kennis met het cultuuraanbod in het Glaspaleis/Schunck in Heerlen. Het is voor de eerste keer dat de FB4  in een coproductie met Schunck een rondleiding verzorgt via Virtual Reality. Verleden week vrijdag werd de virtuele rondleiding in samenwerking met Chapeau Magazine gelanceerd bij de Limburg-stand op de TEFAF.

Lars Pacbier, directeur-eigenaar van FB4: “Zonder te reizen laten we de TEFAF-bezoekers per video kennis maken met het kunstaanbod in het Glasplaleis in Heerlen. Deze video zetten we tevens in als promotie-instrument voor de aanstaande grote tentoonstelling met werk van de wereldberoemde Amerikaanse neo-expressionistische schilder Jean-Michel Basquiat.” Bezoekers die de virtual realitybril op de TEFAF uitproberen reageren enthousiast. “Maar ik moest mezelf na gebruik wel ‘resetten’ want ik was immers even ergens anders”, aldus CDA-Statenlid Max Ruijters uit Kerkrade.

Bedenker van het virtual reality-concept, althans in deze opzet, is de Heerlense ondernemer Lars Pacbier Hij wil met deze innovatie laten zien dat het dienstenpakket van zijn bedrijf veel verder reikt dan het domein van de social media. “Wij afficheren ons als de ‘marketeers van de toekomst’. Dat houdt in dat je voortdurend met nieuwe oplossingen moet komen.” Op de TEFAF slaat hij twee vliegen in één klap. “Enerzijds door onze eigen producten op locatie te tonen, anderzijds geeft citymarketing via virtual reality de stad Heerlen en het Glaspaleis een enorme boost.”

Wilt u meer weten over het gebruik van virtual reality of wat het voor u kan betekenen in de organisatie of concept? Stuur gerust een mail naar [email protected] of bel naar +31(0)45 511 43 34